Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Účetní a daňové souvislosti pohledávek v účetnictví
Jaroš, Michal
Tato práce se zabývá tématem pohledávek a jejich účetními a daňovými souvislostmi. Za pomoci výsledků dotazníkového šetření, na který odpovědělo bezmála 300 daňových poradců, auditorů a certifikovaných účetních a jejich syntézou se zjištěními z teoretické části práce byla vytvořena obecně použitelná vnitropodniková směrnice pro oblast pohledávek (především pro střední a velké účetní jednotky). Tato směrnice obsahuje metody, které zajišťují správné naplnění účetních zásad, tedy především tzv. multikriteriální bonitační metodu upravenou pro účely tvorby opravných položek k pohledávkám v účetnictví. Obsahuje ale také část, která řeší interpretace Národní účetní rady týkající se cizoměnových pohledávek s opravnou položkou a cizoměnových poskytnutých záloh. Zde směrnice nabízí dvě možná řešení problémů za použití argumentace, díky které by použití interpretací v praxi nemělo být napadnutelné správcem daně při daňové kontrole.
Literární a psychologická specifika pohádek jako žánru
Šimotová, Eva ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce má teoretický charakter. Zabývala jsem se pohádkami jako žánrem. Pracovala jsem pouze s pohádkami folklorními, které se od těch moderních liší svou univerzálností. V první části jsem hledala charakteristické rysy těchto vyprávění z hlediska literatury a psychologie. Zaměřila jsem se na vyjádření místa a času, na to, jak zachází pohádka s identitou postav a charakteristickým tématem dobro versus zlo. Tyto principy pohádek totiž slouží ke snadnější identifikaci dětí s hrdiny příběhů a napomáhají tak k řešení specifických vývojových krizí a k dosažení autonomie a integrity jedince. Teoretickým východiskem mi byla psychoanalýza, navazuji tak na teorii pohádek Bruno Bettelheima. Tu používám i ve druhé části práce, kde jsou uvedeny interpretace čtyř pohádek - Červená karkulka, Perníková chaloupka, Sněhurka, Hrnečku, vař! Jedná se o určení hlavního tématu a výklad jednotlivých motivů. Kromě odlišných možností výkladu jsem porovnávala i různé verze těchto příběhů. V závěru jsem se pokusila o kritický pohled na Bettelheimův přístup a snažila se nalézt chyby, které udělal jak při aplikování psychoanalýzy, tak při interpretaci pohádek.
Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ
Svobodová, Lenka ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ AUTOR: Bc. Lenka Svobodová KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Marie Tichá. CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zaměřuje na poznávací proces žáka a možnosti, jak žáka při výuce zlomků motivovat. Dále jsou představeny příčiny neporozumění zlomkům a reedukační zásahy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou žáci schopni samostatně a kreativně řešit úlohy se zlomky a jakých chyb se ve svých řešeních dopouštějí. Při sběru dat bylo použito několika metod: interview s učiteli o problematice zlomků na ZŠ, nestandardizovaný test zaměřený na úlohy se zlomky a doplňující rozhovor s řešiteli testu. V této části je rovněž popsána příprava, průběh i výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: zlomky, interpretace a reprezentace, modely, chyby a neporozumění, vyučovací přístupy
Motivy a důsledky "velkého teroru" v SSSR 1936-1938 v historické diskusi
Černý, Mikuláš ; Litera, Bohuslav (vedoucí práce) ; Kolenovská, Daniela (oponent)
Diplomová práce Motivy a důsledky "velkého teroru" v SSSR 1936-1938 v historické diskuzi analyzuje vývoj diskuze v mezinárodním akademickém i neakademickém prostředí (v období od počátku 60. let do současnosti) o jednom z nejvýraznějších témat sovětských dějin: krvavých čistkách v letech 1936 - 1938. Prezentuje závěry vybraných historických prací a popisuje okolnosti jejich vzniku (metodologii, otázku pramenné základny u toho kterého autora a jeho práci s ní) a jejich dopad na celkový vývoj zkoumání problému. V užším smyslu je cílem práce zhodnotit dva aspekty historických bádání o daném tématu: motivy, které vedly původce velké čistky k její realizaci a výsledky čistky v jejich kvantitativním a kvalitativním vyjádření. Zvláštní zřetel je věnován otázce možného ideologizování obou aspektů autory. Úkolem práce je posoudit, nakolik se v té které práci objevuje ideologický prvek. Autor chce představit hlavní trendy ve světovém bádání o "velkém teroru" resp. stalinismu. Zjistit, jaký vliv měly na tyto trendy vnější události, především pád SSSR a s ním spojené zpřístupnění sovětských archivních materiálů. Závěr patří nastínění současného stavu světového bádání o problému, co znamená užší téma let 1936 - 1938 v celém, dnes jednoznačně vymezeném oboru stalinismu, a také vztah vědecké obce k měnícím se...
Literární a psychologická specifika pohádek jako žánru
Šimotová, Eva ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce má teoretický charakter. Zabývala jsem se pohádkami jako žánrem. Pracovala jsem pouze s pohádkami folklorními, které se od těch moderních liší svou univerzálností. V první části jsem hledala charakteristické rysy těchto vyprávění z hlediska literatury a psychologie. Zaměřila jsem se na vyjádření místa a času, na to, jak zachází pohádka s identitou postav a charakteristickým tématem dobro versus zlo. Tyto principy pohádek totiž slouží ke snadnější identifikaci dětí s hrdiny příběhů a napomáhají tak k řešení specifických vývojových krizí a k dosažení autonomie a integrity jedince. Teoretickým východiskem mi byla psychoanalýza, navazuji tak na teorii pohádek Bruno Bettelheima. Tu používám i ve druhé části práce, kde jsou uvedeny interpretace čtyř pohádek - Červená karkulka, Perníková chaloupka, Sněhurka, Hrnečku, vař! Jedná se o určení hlavního tématu a výklad jednotlivých motivů. Kromě odlišných možností výkladu jsem porovnávala i různé verze těchto příběhů. V závěru jsem se pokusila o kritický pohled na Bettelheimův přístup a snažila se nalézt chyby, které udělal jak při aplikování psychoanalýzy, tak při interpretaci pohádek.
Kniha Jonáš, kapitoly 3 a 4, Exegeze, teologická témata a interpretace
HALODA, Jakub
Práce se zabývá exegezí, hlavními teologickými tématy a interpretacemi třetí a čtvrté kapitoly knihy Jonáš. V úvodu práce jsou definovány její cíle a zdůvodněn výběr studované perikopy pro exegetickou práci. Navazuje informace o literárním kontextu vybrané perikopy, souhrn současných názorů na autorství, dobu vzniku a povahu literárního žánru perikopy a knihy Jonáš jako celku. Vlastní exegetická práce se skládá z autorského překladu původního hebrejského textu perikopy, identifikace a zhodnocení významných gramatických a sémantických jevů následované výkladem jednotlivých veršů, založeným na vlastním pozorování a studiu významných komentářů. Jádro exegetické části je doplněno o literární analýzu studované perikopy. Závěr práce tvoří kapitola věnovaná identifikaci hlavních teologických témat a interpretací ve vztahu ke studované perikopě a jejich zhodnocení.
Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ
Svobodová, Lenka ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení aktivity a tvořivosti ve vyučování tématu zlomek v 6. - 7. ročníku ZŠ AUTOR: Bc. Lenka Svobodová KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Marie Tichá. CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zaměřuje na poznávací proces žáka a možnosti, jak žáka při výuce zlomků motivovat. Dále jsou představeny příčiny neporozumění zlomkům a reedukační zásahy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou žáci schopni samostatně a kreativně řešit úlohy se zlomky a jakých chyb se ve svých řešeních dopouštějí. Při sběru dat bylo použito několika metod: interview s učiteli o problematice zlomků na ZŠ, nestandardizovaný test zaměřený na úlohy se zlomky a doplňující rozhovor s řešiteli testu. V této části je rovněž popsána příprava, průběh i výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: zlomky, interpretace a reprezentace, modely, chyby a neporozumění, vyučovací přístupy
Literární a psychologická specifika pohádek jako žánru
Šimotová, Eva ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce má teoretický charakter. Zabývala jsem se pohádkami jako žánrem. Pracovala jsem pouze s pohádkami folklorními, které se od těch moderních liší svou univerzálností. V první části jsem hledala charakteristické rysy těchto vyprávění z hlediska literatury a psychologie. Zaměřila jsem se na vyjádření místa a času, na to, jak zachází pohádka s identitou postav a charakteristickým tématem dobro versus zlo. Tyto principy pohádek totiž slouží ke snadnější identifikaci dětí s hrdiny příběhů a napomáhají tak k řešení specifických vývojových krizí a k dosažení autonomie a integrity jedince. Teoretickým východiskem mi byla psychoanalýza, navazuji tak na teorii pohádek Bruno Bettelheima. Tu používám i ve druhé části práce, kde jsou uvedeny interpretace čtyř pohádek - Červená karkulka, Perníková chaloupka, Sněhurka, Hrnečku, vař! Jedná se o určení hlavního tématu a výklad jednotlivých motivů. Kromě odlišných možností výkladu jsem porovnávala i různé verze těchto příběhů. V závěru jsem se pokusila o kritický pohled na Bettelheimův přístup a snažila se nalézt chyby, které udělal jak při aplikování psychoanalýzy, tak při interpretaci pohádek.
Literární a psychologická specifika pohádek jako žánru
Šimotová, Eva ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce má teoretický charakter. Zabývala jsem se pohádkami jako žánrem. Pracovala jsem pouze s pohádkami folklorními, které se od těch moderních liší svou univerzálností. V první části jsem hledala charakteristické rysy těchto vyprávění z hlediska literatury a psychologie. Zaměřila jsem se na vyjádření místa a času, na to, jak zachází pohádka s identitou postav a charakteristickým tématem dobro versus zlo. Tyto principy pohádek totiž slouží ke snadnější identifikaci dětí s hrdiny příběhů a napomáhají tak k řešení specifických vývojových krizí a k dosažení autonomie a integrity jedince. Teoretickým východiskem mi byla psychoanalýza, navazuji tak na teorii pohádek Bruno Bettelheima. Tu používám i ve druhé části práce, kde jsou uvedeny interpretace čtyř pohádek - Červená karkulka, Perníková chaloupka, Sněhurka, Hrnečku, vař! Jedná se o určení hlavního tématu a výklad jednotlivých motivů. Kromě odlišných možností výkladu jsem porovnávala i různé verze těchto příběhů. V závěru jsem se pokusila o kritický pohled na Bettelheimův přístup a snažila se nalézt chyby, které udělal jak při aplikování psychoanalýzy, tak při interpretaci pohádek.
Vliv účetní profese na rozvoj účetnictví v ČR
Polachová, Kateřina ; Skálová, Jana (vedoucí práce) ; Žárová, Marcela (oponent)
Práce pojednává o účetní profesi, jejím sdružování v jednotlivých profesních organizacích a o její vzájemné spolupráci. Vzájemná spolupráce profesních organizací, spolu se zástupcem akademické půdy, vyústila ve vznik nezávislé odborné organizace Národní účetní rady (NÚR). Dále se práce zabývá vlivem interpretací NÚR na české účetní předpisy, konkrétně se zaměřuje na interpretace, které byly zapracovány do novely prováděcí Vyhlášky pro podnikatele a do novely zákona o účetnictví. Zkoumá interpretace, které vznikly jako reakce na novelu zákona o účetnictví. V neposlední řadě je součástí práce dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého je zkoumáno povědomí o NÚR, interpretacích mezi hlavními účetními a řídícími pracovníky účetních jednotek, a míru jejich použití v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.